Дывідэнды замежнікаў прапануецца абкладаць па стаўцы 25%

Дывідэнды замежнікаў прапануецца абкладаць па стаўцы 25%. Такая прапанова змяшчаецца ў праекце змяненняў у Падатковы кодэкс, які апублікаваны на Нацыянальным прававым інтэрнэт-партале.

У адпаведнасці з ім, стаўку падаходнага падатку ў 25% прапануецца прымяняць у дачыненні да «даходаў у выглядзе дывідэндаў, налічаных на працягу падатковага перыяду фізічным асобам, якія з’яўляюцца замежнымі грамадзянамі (падданымі), асобамі без грамадзянства (падданства), якія пастаянна не пражываюць у Рэспубліцы Беларусь».

Пры гэтым падатковы агент будзе абавязаны вылічваць падаходны падатак з усёй сумы па стаўцы 25%, незалежна ад палажэнняў міжнародных дагавораў па пытаннях падаткаабкладання. Аднак фізасоба можа прадставіць у падатковы орган пацвярджэнне таго, што з’яўляецца рэзідэнтам дзяржавы, з якой у Беларусі ёсць дагавор па пытаннях падаткаабкладання. У гэтым выпадку разлік падаходнага падатку з фізічных асоб ажыццяўляецца падатковым органам з улікам палажэнняў такога міжнароднага дагавора.

Трэба адзначыць, што ў праекце Падатковага кодэкса не змяшчаецца прапаноў аб змяненні парогаў даходаў, пры якіх прымяняецца павышаная стаўка падаходнага падатку.

Нагадаем, цяпер стаўка ў 25% прымяняецца да даходаў звыш 350 тыс. рублёў, а стаўка ў 30% – звыш 600 тыс. рублёў.

Артыкул аб парадку вылічэння падаходнага падатку з фізасоб таксама прапануецца дапоўніць палажэннямі аб прымяненні новага парадку вылічэння падаходнага падатку ў выпадку яго змянення.

Нагадаем, праект яшчэ павінен быць зацверджаны Нацыянальным сходам.